Welcome to MATAHARI71

Text generator

Pengikut

Rabu, 13 Julai 2011

Tag dari MaDiHaA

Assalamualaikum...Semalam dapat TAG dari MaDiHaA. Aduii saya memang tak pandai bab tulis menulis ni. Kita tengok jelah serba sedikit 7 perkara yang belum orang tahu tentang diri kite. Nasiblah yee kalau ceritanya tunggang-langgang. Apa-apa pun terima kasihlah MaDiHaA menge-TAG saye.

7 Perkara Mengenai Diri Saye
( 1 ) Anak sulung dari tujuh beradik iaitu terdiri daripada 4 perempuan dan tiga orang lelaki. Tapi sekarang yang   lelaki dah tinggal dua orang.( Seorang dah meninggal baru-baru ni ). Nama panggilan saya Ana ataupun Kaklong.

( 2 ) Semenjak dari kecil, saya dibesarkan oleh arwah datuk dan nenek di Kampung Semaloi, Endau, Johor. Disebabkan saya dibesarkan di kawasan sawah padi, maka sawah padilah tempat yang selalu saya bermain. Mase kecik-kecik dulu memang selalu ikut datuk pergi menanam padi, mase dulu-dulu padi ditanam secara manual bukan macam sekarang semuanya dah gunakan mesin.

( 3 ) Mase kecik-kecik dulu memang suka main pondok-pondok, yang jadi mangsanya tentulah datuk sebab kena buat pondok ( rumah kecil ) dari daun dan ranting pokok kemunting. Seronoknya kalau ingat mase ni.

( 4 ) Mase kecik-kecik dulu menurut mak, saya paling kuat menangis. Tulah sampai sekarang kalau tengok tv cerita yang sedih-sedih ikut sama menangis. Hihihi.

( 5 ) Sekolah pertama saya ialah Sekolah Kebangsaan Pusat Air Tawar, Endau, Johor. Mase tahun saya tak ade sekolah tadika macam sekarang. Hari pertama sekolah tu jangan ceritalah, mesti menangis punye. Maklumlah tak pernah pergi sekolah tadika.

( 6 ) Semasa meningkat remaja ( 16 tahun ) saya kembali tinggal dengan mak saya di Felda Jengka 4, Pahang. Pada mulanya memang sedih sangat nak tinggalkan datuk ngan nenek. Tapi apakan daya, sudah suratan ( sedihhh sangat )

( 7 ) Semasa lepas sekolah, saya bekerja di banyak tempat tapi semuanya tak kekal lama. Maklumlah, dulu-dulu ikut suka hati sendiri jee...Bila dah berkahwin, saya terus menjadi suri rumah sepenuh masa. Ni jelah serba sedikit tentang saya. Seronok pula cerita mase dulu-dulu ni.

Ni mase saya pulak menge-TAG orang. Jom kita tengok sape pulak yang kena kali ni :
-Ady




7 ulasan:

MaDiHaA a.k.a Ratna berkata...

salam ana..
terima kasih sudi jugak siapkan TAG tu..
ehh.. panggilan Ana tu sama dengan saya dulu2 masa time sekolah.. ada jugak kwn2 panggil ana.. & panggilan kaklong tu memang sampai skrg adik2 & sepupu2 panggil kaklong..
kat endau dulu sama mcm rompin juga ye.. ramai org tanam padi.. arwah ayah dulu pun pernah tanam padi kat rompin.. kat kg parit...
cerita pasal pokok kemunting.. terimbau kisah sya budak2 dulu.. suka sangat cari buah kemunting.. cari punya cari.. terserempak ngan sekumpulan lembu.. punyalah terkejut & takut.. hahaha.. kelakar..
apa2pun.. t.kasih sporting siapkan TAG ni..

MATAHARI berkata...

madihaa:wslm.cerita kita cam sama je ya....hehehe.saya plk pernah trserempak dgn kerbau masa tengah seronok2 kutip buah kemunting.tapi yg paling sukanya klau jumpa sarang burung atas pokok kemunting.

ozzy berkata...

Salam Ana..

Patut kena tulis lebih lagi tu..mcm x lengkap je hehe..

Norgadis Labuan berkata...

Terima kasih sudi tag saya...

LinRosly berkata...

Assalamualaikum...

Terima kasih Sudi Bagi Kak Lin Award....Kak Lin Dtg Ambil Award Yer...

MATAHARI berkata...

ozzy:btol lah mcm ada lagi crita nk tulis ni tapi nk buat camna nk 7 je...hehehe

MATAHARI berkata...

norgadis labuan;terima kasih kembali

Recent Visitors