Welcome to MATAHARI71

Text generator

Pengikut

Isnin, 13 Disember 2010

Kek Alunan Kasih



Assalamualaikum. Resepi kek ni saya ambil dari Blog Am. Terima kasih kerana sudi berkongsi resepi ni tapi saya dah ubah sikit resepinya.
Bahan-bahan:
-5 biji telur
-2 cawan tepung kek
-1 cawan Planta
-1 cawan gula
-1/2 cawan susu cair 
-1 sudu kecil vanila
-Serbuk koko
-Pewarna
-Penapis untuk mengayak sebuk koko

Cara-cara:
-Pukul Planta dan gula 
-Masukkan telur sebiji-sebiji
-Masukkan vanila, susu cair 
-Masukkan tepung kek dan pukul lagi
-Bahagikan kepada tiga bahagian
-Isi pewarna pilihan di setiap bahagian ( Warna berlainan )
-Isi marjerin pada loyang
-Masukkan satu bahagian dan ratakan
-Tabur sebuk koko dengan menggunakan penapis
-Isi bahagian kedua dan tabur lagi serbuk koko
-Buat hingga habis kesemua adunan
-Bakar selama 45 hingga 50 minit

7 ulasan:

moklong berkata...

ohhh... kak ana pun dh buat kek ni ya.. cantiknya...

MATAHARI berkata...

moklong:dah buat , geram jg asyik tengok kek yg org buat je.

Nieza berkata...

Salam Kak Ana...apa khabar?..cantik kek alunan kasih ni...ramai yg dah mencuba..teringin juga nak cuba ni..:)

MATAHARI berkata...

nieza:wslm.cuba jgn x cuba

JAI berkata...

Wahh..menarikny..penu dengan kaler gitu..hehe

HANIS HOME TOUCH berkata...

hmmm...memang sedap tu....sy buat versi kosong je...nak cuba yg ni....

MATAHARI berkata...

jai:hehehe nmpak meriah kan?
hanis:cuba jgn x cuba

Recent Visitors