Welcome to MATAHARI71

Text generator

Pengikut

Rabu, 10 November 2010

Kuih Gunting


Bahan-bahan:
-Tepung gandum
-1 sudu jintan manis
-1 sudu jintan putih
-Daun kari ( Dipotong kecil-kecil )
-Sedikit serbuk kari
-Sedikit udang kering ( Ditumbuk )
-Sedikit marjerin
-Sebiji telur
-Air garam

Cara-cara:
-Campur semua bahan
-Masukkan air garam sedikit demi sedikit
-Uli hingga menjadi doh
-Setelah bancuhan sekata, potong kecil-kecil
-Goreng hingga kekuningan

8 ulasan:

Ena berkata...

teringat pulak dulu zaman budak2 selalu wt kuih gunting ni bila nak raya.. anatara kuih wajib jugak time tu.. skrg dah takde sbb dah tak de tukang gunting.. huhuhu..

apple hijau berkata...

suka makan kuih gunting ni tapi tak pernah buat pun...sampai lah dah ade anak2. kalau gi raya rumah orang anak2 siap tapau masuk dlm poket baju sedap sangat kata diorg hehehhe...(time gi rumah sedara mara jer la)
p/s:mcm nak cuba buat utk raya haji ni.

MATAHARI berkata...

ena:tukang gunting? hehehe
apple hijau:boleh lah cuba utk raya haji nanti

Melor berkata...

lama dah x mrasa boleh buat ni.

MATAHARI berkata...

melor :elok sgt lah buat utk raya haji nanti

Yatie berkata...

Salam Ana,
Resepinya mcm kuih siput ya...yatie suka mkn kuih ni, tapi malas nak buat...mcmana ni...Ana leh buatkan tak...hi3..

Yatie berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
MATAHARI berkata...

yatie:mmg resepinya mcm kuih siput.tolong buatkan? hehehe

Recent Visitors