Welcome to MATAHARI71

Text generator

Pengikut

Jumaat, 18 Jun 2010

Masak Lemak Rebung

Assalamualaikum semua...Arini masak lemak rebung. Rebung ni beli kat pasar malam SS 17,Petaling Jaya. Hargenye RM2.oo sebungkus. Kalau dah dimasak dapatlah semangkuk kecil. Kat bandar takdelah macam harge RM2.00 kat kampung. Kalau rebung yang kat kampung mungkin dapat satu mangkuk besar dengan harge RM 2.00 tu...Paham-paham sajelahh kat bandar semuanye mahal.
-------------------------------------------------------------
Bahan-bahan:
Rebung Jeruk }Rebus sebentar, angkat dan tapis
Sedikit ayam
Santan
14 tangkai cili api, Sedikit ikan bilis, 4 ulas bawang kecil, 2 ulas bawang putih }Ditumbuk
Serbuk kunyit
Sedikit minyak
Serai }Diketuk
Garam
------------------------------------------------------------
Cara-cara:
Tumis semua bahan yang ditumbuk dengan sedikit minyak
Masukkan ayam
Masukkan santan dan serai
Masukkan rebung, serbuk kunyit
Setelah mendidih, tutup api

6 ulasan:

Yatie berkata...

Salam Ana, sedapnya lauk rebung tu..dah lama akak tak mkn sayur ni...kecurnya...

MATAHARI berkata...

Yatie: Saye pun dah lame tak makan...

Datin El berkata...

salam
sedapnye..kite mmg suke lauk2 camni..

MATAHARI berkata...

Datin El: Saye pun memang suke lauk-lauk kampung ni...

KaMaLiA berkata...

aduhai sedapnye..

nak kena test lepas ni :)

MATAHARI berkata...

kamalia;bolehlh cuba

Recent Visitors