Welcome to MATAHARI71

Text generator

Pengikut

Selasa, 25 Oktober 2011

Jeruk Maman

Maman sebelum dijeruk


Bahan-bahan:
-Maman
-Air masak
-Sedikit nasi
-Garam

Cara-cara:
-Maman disiang ( dipatah-patahkan )
-Basuh dan toskan sebentar
-Isi dalam balang
-Tuang air ke dalam balang ( mengikut paras maman )
-Isi sedikit nasi dan garam
-Biarkan hingga 3 hari baru boleh dimakan ( tak payah isi dalam peti )
-Jika rasa tawar, boleh tambah garam
-Jika nak maman tahan lebih lama, seeloknya simpan dalam peti setelah cukup 3 hari ( maman dah jadi jeruk )

8 ulasan:

Sue berkata...

feveret sue jugak ni..

MaDiHaA a.k.a Ratna berkata...

salam ana..
kecur air liur tengok jeruk maman tu... memang suka sangat2! ana beli kat mana maman segar tu? kat pj ni ada ke jual ye... sy jarang pegi pasar pj atau pasar mlm.. agaknya ada tp sy yg tak nampak.. hehe..

MATAHARI berkata...

sue: hehe sama lh kita.
madihaa:wslm.maman ni saya bli kat pasar tani seksyen 17.pasar tani kat cni hari khamis.hanya mak cik ni sorang je yg jual maman ni.tapi nasib lh kadang2 xde.klau nk g cari cuba tngok2 kat mak cik yg jual sayur kampung.gerai dia sebelah org jual kelapa muda.

MATAHARI berkata...

madihaa:pembetulan tmpt tadi.....seksyen 17 PJ.

MaDiHaA a.k.a Ratna berkata...

mekasih ana... hari keje payah skt nk merona..hehe...

Tanpa Nama berkata...

sedapnya.. makan nasi panas panas..lauk ni aja atau buat masak lemak ...

nikths berkata...

lama betul tak makan jeruk maman..

MATAHARI berkata...

nikths: :)

Recent Visitors