Welcome to MATAHARI71

Text generator

Pengikut

Selasa, 24 Mei 2011

Tau Fu Fa Segera ( Homemade )





Bahan-bahan:
-25 gm agar-agar ( Agar-agar 1 bungkus ni saya ambil separuh je )
-2 kotak air soya
-2 cawan air
-Daun pandan

Cara-cara:
-Masak agar-agar bersama air hingga larut
-Masukkan air kacang soya dan daun pandan
-Kacau hingga masak
-Tutup api
-Tapis bahan yang dimasak tadi dan tuang ke dalam bekas, sejukkan
-Setelah sejuk, isi dalam peti

Untuk air gula:
-2 cawan air
-1 cawan gula merah 

Cara:
-Air dan gula merah dimasak kemudian ditapis

13 ulasan:

nuwairani ismail berkata...

eh, ye kan??? tak terfikir pulak cara mcm ni nk buat taufufa

MATAHARI berkata...

nuwairani:boleh lah cuba buat sndri

ratusiput berkata...

mmg cmni ye buat dia...tak pernah tau..ni tau dah :)

MATAHARI berkata...

ratusiput:hehehe saye pun baru dpt resepi ni

idazs berkata...

wah menariknya. nak cubalah :)

MATAHARI berkata...

idazs:boleh lah cuba ni

HALAMANKU berkata...

Salam Kak Ana.. wah bestnyer.. sedaptu.. senangpun senang ye kak? he he he sesuai tuk erma yang sakit tekak ni he he he

MATAHARI berkata...

halamanku:wslm.hehehe mmg senang pun klau yg susah2 akak tak reti nk buat.

Ena berkata...

gini rupanya..
anak2 suka ni.. leh la cuba nanti.. tq kak..

MATAHARI berkata...

ena:boleh lah cuba buat sndri

ady berkata...

as-salam
pandainye buat taufufa ady tak pandai buat ni..pandai mkn aje..

btw thank you so much for your birthday wishes...

MATAHARI berkata...

ady:wslm.hehe saje cuba buat sndri sbb trjumpa resepi yg mudah.

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum sis, nak tnya sikit nie sis brp lama nak kena sejukkn dlm peti ais?. knpa apa yg sya nmpak kazen sya buat kn mcm cair tpi resepi ikut sebijik mcm sis listkn kat atas cuma agar2 tu dya guna 12gm jak la..

Recent Visitors