Welcome to MATAHARI71

Text generator

Pengikut

Jumaat, 24 Disember 2010

Kek Belang + Nescafe'



Bahan-bahan :
-5 biji telur
-2 cawan tepung kek
-1 cawan marjerin
-1 cawan gula
-1 sudu kecil vanila
-2 sudu besar Nescafe' ( Dibancuh dengan sedikit air panas )
-Pewarna pilihan sendiri


Cara-cara:
-Pukul gula dengan marjerin hingga kembang
-Masukkan telur sebiji demi sebiji
-Masukkan tepung kek dan pukul lagi
-Bahagikan adunan kepada tiga bahagian
-Isi bancuhan Nescafe's tadi ke dalam satu bahagian
-Adunan yang selebihnya, isi pewarna pilihan
-Sapu marjerin pada loyang
-Tuang adunan selapis demi selapis ke dalam loyang
-Bakar 40-50 minit

12 ulasan:

Ena berkata...

nampak sedap & menarik..
mesti budak2 suka kan!.. ;D

ciK LyndaWawa igUana berkata...

sedap...=]

My Little Diary berkata...

salam

hai sedapnya... bila lah saya ni berpeluang nak buat kek camtu... hehehe

MATAHARI berkata...

ena;bdk2 suka yg warna warni ni.
cik lyndawawa iguana:boleh lah.
my little diary:wslm.cuba lah,resepinya mudah aje.

Nieza berkata...

Wah menarik dan tertarik kek ni...mesti sedap ni....nanti bolehlah cuba ni..:)

MATAHARI berkata...

nieza:cuba jgn x cuba

sonata anak kancil berkata...

sedap ! nak buat la...bahan2 tu macam ada dalam kabinet...tk kongsi resepi yang mudah

MATAHARI berkata...

sonata ;resepinya mudah aje,lbih kurang mcm resepi kek belang tapi saje pandai2 tambah nescafe.bila dah masak wangi baunya

Yatie berkata...

Salam Ana,
Menarik je tngk kek belang ni....rasanya tentulah sedap...buat Yatie terliur jek...nak sepotong....hehehe...

MATAHARI berkata...

yatie:wslm.nak sepotong je ke yatie,hehehe

lieya berkata...

macam sedap... nak cubalah:)

MATAHARI berkata...

lieya;boleh lah cuba buat kek ni.resepi ikut suka ati sndri,hehehe

Recent Visitors